فواید کود اسید هیومیک برای انگور + مقدار مصرف برای هر درخت

اسید هیومیک برای انگور

بدون شک یکی از چالش‌های اصلی باغداران انگور، استفاده از کودی است که به موجب آن، کیفیت و باردهی درختان انگور افزایش یابد و آسیبی هم به آنها وارد نشود. در این راستا یکی از کود‌های کاملا ارگانیک و طبیعی اسید هیومیک برای انگور است.

فاکتور‌های مهمی که باید جهت بهره وری عالی از این کود به آنها توجه کنید، زمان مصرف اسید هیومیک در انگور و مقدار مصرف اسید هیومیک برای هر درخت انگور است. در این مقاله همراه ما باشید تا با تمام موارد مهم کود دهی اسید هیومیک برای انگور آشنا شوید.

خلاصه‌ای از این مقاله
اسید هیومیک برای انگور با فراهم کردن شرایط عالی برای رشد ریشه، افزایش جذب آب و مواد مغذی، تنظیم پی اچ خاک و کاهش شوری خاک، به کیفیت نهایی و افزایش محصول انگور کمک می‌کند.
از بهترین هیومیک اسیدهایی که با فناوری نانو ساخته شده‌‌اند، هیومیک اسید شوک و بمب هستند که به دو روش محلول پاشی و آبیاری قابل استفاده هستند. از این کودها در زمان قبل از گلدهی، تشکیل دانه، رشد غوره، رشد انگور و پس از برداشت است.

فواید اسید هیومیک برای انگور

یکی از راه‌های رسیدن به محصول باکیفیت، استفاده از کود و اصلاح‌کننده‌های خاک و گیاه می‌باشد. خوشبختانه پیشرفت‌های علمی در زمینهۀ توسعه محصولات کشاورزی، موجب عرضه انواع کودهای طبیعی همچون هیومیک اسید به بازار شده‌ است. کودهای طبیعی نه تنها آسیبی به محیط زیست و منابع آب‌های زیر زمینی وارد نمی‌کنند، بلکه با از بین بردن سموم درون خاک محصولات سالم‌تری را تولید می‌کنند.

عملکرد اسید هیومیک در خاک پرورش انگور، نه تنها اصلی‌ترین بخش گیاه یعنی ریشه را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه ساقه، برگ و محصول نهایی را نیز به طور شگفت‌انگیزی جان می‌بخشد.

کیفیت، ساختار، قدرت و استحکام سیستم ریشه نقش مهمی در رشد فیزیولوژیکی و شیمی‌ حیاتی گیاه انگور دارد. در واقع هر گیاهی بدون ریشه، گیاه مرده به حساب می‌آید. چنانچه درخت انگور ریشه کوچکی داشته باشد، تحت تأثیر کوچکترین آسیب‌های محیطی ممکن است از بین برود. ریشه اگر سالم و قوی باشد، می‌تواند بارها و بارها ساقه و برگ آسیب‌دیده گیاه انگور را ترمیم کند.

مقدار مصرف اسید هیومیک برای هر درخت انگور

انگور به طور معمول در مناطق خشک و نیمه خشک و البته در زمین‌های سیراب پرورش پیدا می‌کند. زمین‌هایی که ممکن است بارها تحت تأثیر غلظت نمک و کمبود آب دچار آسیب شده‌ باشند. در این شرایط اسید هیومیک، شوری خاک را کاهش داده و ظرفیت نگهداری آب و جذب مواد مغذی را افزایش می‌دهد.

اسید هیومیک در خاک کشت انگور تخلخل ایجاد کرده و به این طریق یک تهویه طبیعی ایجاد می‌کند. به علاوه هیومیک اسید موجب بالا بردن جذب مواد مغذی توسط ریشه، افزایش فعالیت آنزیم‌ها در اطراف ریشه و ایجاد تنوع در قارچ‌ها و باکتری‌های مفید بستر خاک برای تحریک رشد گیاه می‌باشد.

هیومیک اسید همان چیزی است که گیاهتان نیاز دارد.

برای اینکه این کود ارزشمند را بیشتر بشناسید و از مزایای آن مطلع شوید پیشنهاد می‌کنیم حتماً مقالۀ «هیومیک اسید چیست و چه فوایدی دارد» را مطالعه کنید.

خرید بهترین اسید هیومیک برای انگور

تولید کود با فناوری نانو تنها در چند کشور دنیا امکان پذیر است. در فناوری نانو ذرات کود به قدری کوچک شده‌اند که سریعاً جذب گیاه می‌شوند. دو کود هیومیک اسید شوک (تولید آمریکا) و هیومیک اسید بمب خارجی از این فناوری برخوردار هستند.

علاوه بر تأثیر اسید هیومیک بر بالا رفتن کیفیت محصول نهایی گیاه انگور،در ادامه به دیگر فواید اسید هیومیک شوک و بمب می‌پردازیم:

  • افزایش فعالیت‌های میکروارگانیسم‌های مفید در زمین زراعت انگور
  • تحریک آنزیم‌های موجود در خاک و گیاه انگور به فعالیت بیشتر
  • افزایش میزان جذب نیتروژن از طریق ریشه گیاه انگور
  • کاهش نیترات‌های اضافی توسط تصفیه خاک و تبدیل آن به نیتروژن
  • تراز کننده یا بافر برای خاک پرورش گیاه انگور
  • بهبود عملکرد کلروفیل و فتوسنتز برای برگ انگور
  • تنظیم پی‌اچ خاک بستر پرورش گیاه انگور
  • بالا بردن ظرفیت حفظ رطوبت و هوا در خاک
  • تنظیم جمعیت میکروبی در خاک
  • جذب فراوان عنصر آهن
  • تنظیم سطح هورمون‌های گیاهی به طور غیر مستقیم
  • ایجاد تنوع میکروبی در خاک برای مقابله با بیماری‌ها و آفات

ما در فروشگاه اینترنتی نیاز گیاهان اسید هیومیک مایع شوک و بمب را در بسته‌بندی‌های متنوع عرضه می‌کنیم. اسید هیومیک مایع با کاربرد ساده و صرفه اقتصادی قابل‌توجه خود، می‌تواند بهترین تقویت‌کننده برای زمین‌های پرورش انگور باشد. برای اطلاع از ویژگی‌ها، نحوه مصرف و قیمت هر کود، بر روی محصول مورد نظرتان کلیک کنید.

همچنین شما می‌توانید برای تهیه این کود و دریافت مشاورۀ اختصاصی، با شماره‌های موجود در وبسایت، تماس حاصل فرمایید.

Hidden

مقدار مصرف اسید هیومیک برای هر درخت انگور

میزان مصرف هیومیک اسید برای درختان انگور بستگی به سن درخت و شرایط خاص خاک دارد. به طور کلی، توصیه می‌شود که برای هر درخت انگور، 50 تا 250 سی‌سی کود مایع هیومیک اسید استفاده شود.

این میزان مصرف می‌تواند به بهبود ساختار خاک، افزایش قابلیت جذب مواد مغذی و تقویت رشد گیاه کمک کند. درختان جوان که هنوز در مراحل اولیه رشد خود قرار دارند، به مقادیر کمتری از کود نیاز دارند، زیرا سیستم ریشه‌ای آن‌ها کوچک‌تر است و ظرفیت کمتری برای جذب مواد مغذی دارد.

زمان مصرف اسید هیومیک در انگور

زمان مصرف کود هیومیک اسید، عامل مهمی است که نقش تعیین کننده‌ای در بهره‌وری از خواص اسید هیومیک دارد. در درختان انگور، بهترین زمان مصرف هیومیک اسید در دو مرحله صورت می‌گیرد که این مراحل شامل:

  1. قبل از شکوفه دهی: استفاده از هیومیک اسید قبل از دوره گلدهی می‌تواند به تقویت گیاه و آماده‌سازی آن برای تولید میوه کمک کند.
  2. تشکیل دانه انگور: می‌دانیم در  ابتدا میوۀ درخت انگور  بصورت گل تشکیل می‌شود. بعد از ریزش گل‌ها، دانه‌های بسیار ریز و کوچک انگور بوجود می‌آیند؛ به عبارتی گل‌ها به میوه تبدیل شده‌اند، یکی از بهترین زمان مصرف هیومیک اسید برای انگور، همین مرحله است.
  3. رشد غوره‌ها: زمانی که میوه‌های درخت انگور به شکل غوره مانند در آمده‌اند و در این حالت بسیار ترش هستند و هنوز غوره‌ها آبدار نشده‌اند و یا به اصلاح آب نینداخته‌اند هم زمان مناسبی برای کود دهی هیومیک اسید به انگور است.
  4. دوره رشد فعال: دادن هیومیک اسید در طول دوره‌های رشد فعال گیاه می‌تواند به افزایش جذب مواد مغذی و بهبود کیفیت میوه کمک کند.
  5. پس از برداشت محصول: کود دهی هیومیک اسید پس از برداشت محصول می‌تواند به بازیابی و بهبود خاک کمک کند، و گیاه را برای دوره بعدی کاشت و سال آینده آماده کند.

اگر میخواهید در زمینۀ زمان کود دهی اسید هیومیک به سایر محصولات کشاورزی و گیاهان اطلاعات جامع و مفیدی را کسب کنید، حتما به مقالۀ زمان مصرف هیومیک اسید مراجعه فرمایید.

سخن نهایی

در این مقاله با بررسی فواید هیومیک اسید برای انگور به این نتیجه رسیدیم که خاک حاوی اسید هیومیک، انگور خوش‌طعم‌تر، خوش آب و رنگ‌تر و پرخاصیت‌تری تولید می‌کند.

شما تا به حال برای باغ انگور خود هیومیک اسید استفاده کرده‌اید؟ نتیجه و برآیند شما از این محصول چه بود؟ تجربیات خود را با ما و دیگر کشاورزان به اشتراک بگذارید.

شما می‌توانید از مشاوران ما برنامه غذایی متناسب با منطقه، نوع محصول، ظرفیت، شرایطتان به عنوان پرورش دهنده گیاه انگور دریافت کنید.

مطالب مرتبط
* یکی از چالش‌هایی که ممکن است در هنگام انتخاب هیومیک اسید با آن مواجه شوید، انتخاب در بین انواع هیومیک اسید مایع، پودری و یا گرانول است؛ ما در مقالۀ هیومیک اسید پودری بهتر است یا مایع به مقایسه انواع این کود پرداخته‌ایم.
* برخی کشاورزان برای اصلاح بافت خاک از کود حیوانی کمک می‌گیرند. برای گرفتن نتیجۀ عالی از این نوع کود، باید موارد متعددی را ملاحظه و رعایت کرد؛ برای دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه می‌توانید به مقالۀ آیا کود حیوانی برای درختان خوب است؟ مراجعه کنید.
برای اینکه بتوانید درختان خود را پربارتر کنید و میزان کمی و کیفی محصولات درختان انگور خود را افزایش دهید به شما عزیزان توصیه می‌کنم حتما مقالۀ چگونه درخت انگور را پربار کنیم؟ را مطالعه فرمایید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به به این مقاله امتیاز بدید!

میانگیــــن امتیـــازات این مقالــه 3.6 / 5. امتیاز های این مقاله: 16

این مقاله امتیازی ندارد، اولین نفری باشید که امتیاز می‌دهید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها