با خارق العاده ترین مزایا و خواص هیومیک اسید آشنا شوید.

خواص هیومیک اسید شامل مواردی بسیاری میباشد که در مقاله به آنها اشاره میکنیم.

در میان انبوهی از کود‌های موجود در بازار، که همه‌ی آنها به اتفاق ادعای مفید بودن و بدور از هر گونه ضرری را دارند؛ بدون‌شک انتخاب کردن کود مناسب بسیار سخت است. البته مانند تمام مشکلات پیرامون ما که همواره با آنها دچار چالش هستیم، قطعا راه حل مناسبی نیز برای این موضوع وجود دارد. یکی از راه‌حل‌ها این است که بتوانیم با آگاهی کامل نسبت به خرید خود اطمینان لازم و کافی را کسب کنیم. در این مقاله تمام سعی خود را بکار گرفته‌ایم تا شما عزیزان بتوانید در ابتدای راه با فواید و خواص هیومیک اسید اصل آشنا بشوید و براین اساس بتوانید کود مرغوب را انتخاب کنید؛ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

معرفی کود هیومیک اسید

مدت زمان زیادی است که کشاورزان در تلاش هستند تا بتوانند کود گیاهی مناسبی برای محصولات زراعی خود استفاده کنند که باعث شود محصولی بسیار با کیفیت و خوش طعم را به بازار عرضه کنند. محصولات زراعی شامل موارد مختلفی مانند: میوه‌ها، سبزیجات و حتی حبوبات است و البته هر آنچه که به سبد غذایی افراد راه پیدا می‌کند و با سلامت آنها به صورت مستقیم در ارتباط است، گفته می‌شود.

هیومیک اسید از جمله کودهای بسیار موثر و مناسب برای انواع تولیدات کشورمان است.
هیومیک اسید همان چیزی است که گیاهاتان نیاز دارد.

در ابتدا بهتر است بدانید که هیومیک اسید دارای رنگ قهوه‌ای تیره است و این کود گیاهی از جمله اجزای طبیعی هیومیک می‌باشد که در آن مواد معدنی مانند:

و دیگر مقادیر مختلف و دیگر عناصر مانند: مس، روی، کلسیم، منیزیم وجود دارد.به عبارتی دیگر اسید هیومیک را به گروهی از مولکول‌ها می‌گویند که وظیفه دارد تا به ریشه‌های گیاه، مواد مغذی و آب مورد نیاز گیاه را برساند و مقدار زیادی از این کود گیاهی با رعایت اصول استفاده از آن، در رشد گیاه تاثیر بسیار زیادی دارد ولی در مقابل چنانچه مقدار کود گیاهی اسید هیومیک کم باشد تولید محصولات کشاورزان و باغداران کاهش پیدا میکند.اسید هیومیک یک نوع ماده اولیه ضروری برای کشاورزان است که دارای خواص و فواید بیشماری است؛ و همچنین باعث می‌شود باروری بیشتری از خاک را شاهد باشیم؛ و نیز کمک می‌کند تا بذر گیاهان در شرایط بهتر و مقاوم‌تری رشد کنند. اگر خاک موردنظر سبک و ماسه‌ای باشد، اسید هیومیک قابلیت حفظ ریشه‌ی گیاه را در شرایط آب و هوایی مختلف دارد و کار محافظت از ریشه را هم تا زمان به ثمر نشستن محصولات بر عهده می‌گیرد. اسید هیومیک همچنین باعث می شود که PH مورد نظر خاک به شکل بافر در بیاید و مواد مغذی به شکل بهتری جذب ریشه گیاه شده و در نهایت گیاه، توان تغذیه از آن را بدست می‌آورد.

خواص هیومیک اسید

مزایا و فواید هیومیک اسید به هیچ عنوان محدود به چند مورد نیست و ما در اینجا سعی کردیم لیست کاملی از خواص این کود را برای شما ذکر کنیم. اما نکته‌ی قابل توجه در این زمینه، این مورد است که خواص هیومیک اسید تنها محدود به گیاهان و یا صرفا درختان نیست و اثربخشی آن بصورت فراگیر است و این توانایی را در خود دارد که بر تمامی محصولات زراعی، گیاهی، درختان و… اثرگذاری داشته باشد؛ و این ویژگی مهمی است که در کود هیومیک اسید وجود دارد. و در ادامه مواردی از خواص اسید هیومیک را برایتان بازگو می‌کنیم.

  1. هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی به عنوان یک ماده ارگانیک، کمبودی که آنها از جانب نبود اکسیژن و رطوبت دارند را، به بهترین نحو ممکن جبران می‌کند.
  2. ماندگاری بذر را در شرایط مختلف آب و هوایی و مکان های مختلف بالا می‌برد و جایگزین بسیار مناسبی برای انواع سموم و کودهای شیمیایی است.
  3. این کود گیاهی علاوه بر مواد معدنی ذکر شده، عنصر آهن را برای رشد گیاه تامین می کند که یکی از عناصر ضروری برای رشد گیاه است.
  4. این کود گیاهی نفوذپذیری خاک را بالا می برد تا ریشه‌ها به راحتی در دل خاک جای بگیرند و از مواد مغذی آن تغذیه کنند.
  5. اسید هیومیک باعث می شود که روند خشک شدن خاک برای تامین انرژی مورد نیاز گیاه با سرعت بیشتری انجام شود.
  6. اسید هیومیک بسیار به صرفه بوده و با هزینه های مناسب بهترین کارایی و کیفیت را به کشاورزان ارائه می کند.
  7. باعث تولید محصولات ارگانیک شده و به سلامت محیط زیست کمک بسیار زیادی میکند
  8. باعث افزایش رطوبت خاک شده و ریشه گیاه را در هر شرایطی حفظ و نگهداری میکند.
  9. کود گیاهی هیومیک اسید ترشح نیترات را کم کرده و شرایط خاک را بهبود می بخشد.
  10. کودگیاهی اسید هیومیک باعث می شود که ساختار فیزیکی خاک اصلاح شود
  11. ترکیب کلوییدهای خاک را بالا می برد تا ریشه گیاه به خوبی رشد کند.
  12. فرایند اصلاح شوری خاک با اسید هیومیک به خوبی انجام می‌شود.
  13. از سفره‌های زیر زمینی محافظت می‌کند.
  14. باعث کاهش آلودگی آب می شود.
  15. از فرسایش خاک جلوگیری میکند.
از جمله دیگر خواص هیومیک اسید، تقویت ریشه های گیاهان است.
تقویت ریشه های گیاهان از جمله دیگر فواید هیومیک اسید است.

با توضیحات موارد بالا، این امکان وجود دارد که با خود فکر کنید آیا در کنار این همه فایده و خواص، آیا هیومیک اسید دارای مضراتی هم است یا خیر؟؟؟ ما در مقاله‌ی ” مضرات اسید هیومیک ” بصورت کامل و جامع به این مورد پرداخته‌ایم و شما عزیزان با مطالعه‌ی آن می‌توانید اطلاعات حود را در این زمینه بهبود و افزایش دهید.

نحوه و زمان مصرف هیومیک اسید

در رابطه با نحوه و زمان مصرف کود هیومیک اسید، ما باید فاکتور‌های متعددی را رعایت کنیم تا بتوانیم حدااکثر خواص کود هیومیک اسید را دریافت کنیم. در این قسمت سعی کردیم به صورت کلی شما را با موارد لازم و ضروروی آشنا کنیم؛ پس تا انتها هماه ما باشید.

نحوه مصرف هیومیک اسید

عوامل گوناگونی در چگونگی و نحوه‌ی مصرف اسید هیومیک تاثیرگذار هستند از جمله این عوامل می‌توان مواد زیر را نام برد:

  • نوع اسید هیومیک: ( پودری، مایع، گرانول)
  • نوع محصولات: (گیاه، درخت، محصولات زراعی)

با توجه به تک تک موارد بالا، نحوه‌ و چگونگی مصرف ما نیز می‌تواند دچار دگرگونی و تغییر شود.زمان مصرف در این کود ارگانیک، از جمله عوامل است که می‌تواند نقش مهمی را در گرفتن نتیجه‌ی حدااکثری از خواص اسید هیومیک برای ما ایفا کند. در راستای پیدا کردن بهترین زمان مصرف کود اسید هیومیک، باید اطلاعات مناسبی از نوع محصولاتی که کاشته‌ایم در دسترس داشته باشیم، اما این مورد تنها بخشی از عواملی است که باید از آن اطلاع داشته باشیم و صرفا با دانستن موارد کلی از ساختمان گیاه و یا محصولاتمان نمی‌توانیم بهترین زمان کوددهی را پیدا کنیم.علاوه بر این مورد، عواملی دیگری نیز به ما در این زمینه کمک خواهند کرد که ما به تفضیل در مقاله‌ی ” زمان مصرف هیومیک اسید ” به آنها اشاره کرده‌ایم. با مطالعه‌ی آن می‌توانید به راحتی متناسب با محصول کشت شده، بهترین زمان کوددهی را نیز پیدا کنید.

زمان مصرف هیومیک اسید از جمله فاکتورهایی است که باید به آن توجه ویژهای کرد.
با رعایت زمان مصرف کوددهی می‌توانید به حداکثر خواص اسید هیومیک دست پیدا کنید.

در نهایت حتی در صورت رعایت تمامی موارد گفته شده، به این نکته توجه کنید که اگر از کود اصلی و مرغوب هیومیک اسید استفاده نکنید، نمی‌توانید به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید. برای حل این مشکل که شما عزیزان بتوانید به راحتی اسید هیومیک اصل از تقلبی را با روش‌های کاربردی و ساده تشخیص دهید، ما در مقاله‌ی “ بهترین مارک کود هیومیک اسید ” به آموزش تمامی این روش‌ها به همراه معرفی بهترین برند‌های هیومیک اسید در ایران پرداخته‌ایم و شما با مطالعه‌ی این مقاله می‌توانید تمام اطلاعات موردن یازتان را در این زمینه کسب کنید.

خرید اسید هیومیک

با خرید هیومیک اسید اصل و مرغوب میتوانید از فواید هیومیک اسید به طور کامل استفاده کنید.
برای بهره‌گیری کامل از خواص هیومیک اسید باید کود اصل و با کیفیت آن را تهیه کنید.

وبسایت نیاز گیاهان که متشکل از تیم حرفه‌ای و متخصص در زمینه تولید انواع کودهای گیاهی مانند: اسید هیومیک می باشد به کشاورزان این اطمینان را می دهد که در صورت خرید این کود بتوانند محصولی با کیفیت و مرغوب را تولید کنند.در شرایط کنونی که دیگر میوه‌ها و سبزیجات و محصولات زراعی عطر و بوی گذشته را ندارند و صد البته به خاطر استفاده بی‌رویه و غیر اصولی سموم و کودهای شیمیایی بوده است، وقت آن رسیده است که برای تولید محصولات با کیفیت بالا و در نظر گرفتن موضوع مهم سلامت افراد و جامعه به جای استفاده از کودهای شیمیایی و انواع سموم، از کودهای گیاهی استفاده شود که در درجه اول محصول مطمئن را تولید میکند و بعد از آن کمک میکند تا شرایط زیست محیطی بهتری شکل بگیرد.برای خرید اینترنتی این محصول می توانید با شماره‌ی ( 09155995926 ) تماس حاصل فرمایید تا مشاوره‌های بسیار مفیدی دریافت کرده و با اطمینان بیشتری خرید کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به به این مقاله امتیاز بدید!

میانگیــــن امتیـــازات این مقالــه 0 / 5. امتیاز های این مقاله: 0

این مقاله امتیازی ندارد، اولین نفری باشید که امتیاز می‌دهید

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا ایلامی

سلام وقتتون بخیر.
چند وقتی میشه که در بین کشاورزان منطقه ما چند نفری معدودی هستند که برای محصولاتشان از کود هیومیک اسید استفاده میکنند. با توجه به اینکه آب و هوای کل منطقه یکسان است من خودم مشاهده کردم که تناژ برداشتی آنها از محصول یونجه با بقیه تفاوت دارد بعد از پرس و جو و فهمیدن اینکه از کود هیومیک اسید استفاده میکنند از طریق سرچ گوگل این صفحه رو پیدا کردم.
امیدوارم تمام مزیت هایی که در این مقاله گفتین راست باشد چون حقیقتا ما کشاورزان بابت کودهای تقلبی و در نتیجه ی اعتماد به شماها کلی سوخت و هزینه دادیم.
و در نهایت میخاستم ازتون بپرسم که شما خودتون کدوم برند از هیومیک اسید رو پیشنهاد میدین برای خریداری؟