راهنمای جامع نحوه مصرف اسید هیومیک

نحوه مصرف اسید هیومیک

اگر شما هم مانند ما دغدغه پرورش گیاهانی سالم و پرمحصول را دارید، بهتر است ابتدا نحوه مصرف اسید هیومیک را یاد بگیرید و از آن به خوبی برای تقویت و اصلاح خاکتان استفاده کنید. ما در این مقاله به شما طریقه مصرف هیومیک اسید برای گیاهان را خواهیم گفت و قدم به قدم تا رسیدن به نتیجه دلخواه در کنارتان هستیم. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

تاثیر مثبت اسید هیومیک در پرورش گیاهان

هیومیک اسید ترکیبی است که از مادۀ صد درصد طبیعی تشکیل شده‌ است. این ماده مزایای بیشماری برای خاک و گیاه دارد. در واقع هیومیک اسید یک محرک زیستی قدرتمند محسوب شده و موجب رشد بهتر گیاه و تولید محصولات باکیفیت‌تر می‌شود.

هیومیک اسید مولکول بزرگی است که از عناصری نظیر کربن، اکسیژن و هیدروژن تشکیل می‌شود؛ پایه این ماده ارگانیک از پیت، زغال سنگ و لئوناردیت تشکیل شده‌ است. اما بخش عمده هیومیک اسید از لئوناردیت معدنی به دست می‌آید.

مزایای اسید هیومیک برای خاک علاوه بر جنبه فیزیکی، جنبه شیمیایی و زیستی نیز دارد. به علاوه، سودآوری اقتصادی در صنعت کشاورزی، بخش دیگری از فواید منحصر به فرد اسید هیومیک می‌باشد.

تاثیر مثبت اسید هیومیک

اگر بخواهیم کارکرد اسید هیومیک را به طور خلاصه بیان کنیم، باید بگوییم که این ماده طبیعی، جذب مواد مغذی خاک از طریق گیاه را بهبود بخشیده، ریشه گیاه را وسعت داده و همچنین خاک را اصلاح ساختاری می‌کند.

با اصلاح خاک طبیعتاً میزان برداشت محصولات شما نیز بیشتر می‌شود به همین دلیل این کود را به عنوان یک کود پربازده در صنعت کشاورزی می‌شناسیم.

اگر می‌خواهید به صورت کامل بدانید هیومیک اسید چیست و کاربردهای آن در بخش‌های کشاورزی، باغداری و پرورش گیاهان آپارتمانی را بهتر بشناسید به مقالۀ ذکر شده مطالعه کنید.

نحوه مصرف کود هیومیک اسید پودری

اسید هیومیک به دو شکل پودری و مایع در بازار عرضه می‌شود. هر کدام از این دو، طریقه مصرف متفاوتی دارند. در ادامه نحوه مصرف اسید هیومیک پودری را به طور مفصل برایتان شرح می‌دهیم:

پودر هیومیک اسید می‌تواند به همان شکلی که هست مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع شما می‌توانید اسید هیومیک پودری را از بسته‌بندی خارج کرده و به میزان مورد نیاز با خاک ترکیب کنید. اما روشی که بیشتر رایج است، ترکیب هیومیک اسید با آب و استفاده از آن می‌باشد.

در این روش شما مقداری از پودر هیومیک اسید را با آب مخلوط کرده و در ظرف مناسبی می‌ریزید. پس از اینکه پودر هیومیک اسید در آب حل شد، می‌توانید به‌وسیله آبپاش و یا دستگاه اسپری، آن را بر روی خاک بپاشید یا خاک را با آن آبیاری کنید.

بهتر است از آب گرم استفاده کرده و قبل از استفاده، هیومیک اسید پودری را به خوبی با آب ترکیب کنید. به منظور آبیاری کردن یا محلول پاشی اسید هیومیک پودری، بهتر است 1 تا 5 گرم اسید هیومیک معادل یک سوم قاشق غذاخوری در هر لیتر آب استفاده کنید.

استفاده از اسید هیومیک پودری

چنانچه سوال دیگری در مورد نحوه و میزان استفاده از اسید هیومیک برای گل‌های آپارتمانی خود دارید، می‌توانید به مقالۀ ذکر شده مراجعه کنید.

بهترین کود هیومیک اسید مایع برای انواع گیاهان و درختان

هیومیک اسید مایع کاربرد به مراتب ساده‌تری نسبت به اسید هیومیک پودری دارد. کود ارگانیک اسید هیومیک با ویژگی‌های قابل‌توجه و کاربرد گسترده‌ای که برای زمین‌های زراعی، چمن‌زارها، باغ‌ها‌، بوته‌زارها و حتی باغچه‌ها و گل و گلدان‌های داخل خانه دارد، بهترین گزینه برای اصلاح خاک و تقویت گیاه می‌باشد. در ادامه دو کود که مورد توجه کشاورزان قرار گرفته و 95 درصدخلوص دارد را معرفی می‌کنیم.

کود هیومیک اسید مایع شوک

کود هیومیک اسید مایع شوک بالاترین درصد غلظت را در میان کودهای موجود در بازار دارد و با تکنولوژی نانو تهیه شده است. ذرات این کود بسیار کوچک هستند و خیلی سریع به دل خاک نفوذ می‌کنند و به کمک ریشه‌های گیاه می‌آیند. از فواید این کود می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • افزایش جذب آب در خاک و جذب بهتر مواد مغذی
  • تقویت بیشتر ریشه و ساقه
  • افزایش میکروارگانیسم‌های مفید در خاک
  • از بین بردن شوری خاک و تنظیم PH خاک در بازه مناسب
کود هیومیک اسید شوک

باید بدانید، تا زمانیکه خاک مزرعه خود را اصلاح نکنید، هر چقدر از کودهای تقویتی استفاده کنید بی‌تاثیر است و فقط منابع مالی خود را هدر می‌دهید. اولین قدم برای رشد بهتر گیاهان، اصلاح خاک توسط هیومیک اسید است.

شما می‌توانید جهت خرید کود هیومیک اسید شوک به صفحۀ نام‌‌برده مراجعه کنید و از بین حجم مختلف یک لیتری، پنج لیتری و بیست لیتری، کود مورد نظرتان را سفارش دهید.

اسید هیومیک مایع جنریت

کود اسید هیومیک مایع جنریت هم یک کود کاملاً ارگانیک و برگرفته از دل خاک است که می‌تواند خاک را تقویت کند. اسید هیومیک نانو مایع جنریت، می‌تواند خاک را بسیار نرم کرده و بافت خاک را پوک کند. خاک‌هایی که سفت هستند، نمی‌توانند مواد مغذی را جذب خاک کنند. اسید هیومیک مایع جنریت، علاوه بر اینکه می‌تواند ساختار خاک را بهبود دهد، گیاهان را در برابر شرایط محیطی نامساعد مانند سرما، گرما و… مقاوم می‌کند. از مزایا یاین کود می‌توانیم به این موارد اشاره کنیم:

  • این کود فعالیت میکروبی را تقویت کرده و به تجزیه مواد آلی کمک می‌کند.
  • ظرفیت نگهداری آب را افزایش می‌دهد.
  • اکسیژن را به ریشه‌های گیاه می‌رساند.
کود هیومیک اسید جنریت

 برای اطلاع از قیمت و خرید کود هیومیک اسید جنریت به صفحۀ نام‌برده مراجعه کنید تا ما در کمترین زمان ممکن، سفارشتان را به دستتان برسانیم.

روش صحیح نحوه مصرف کود هیومیک اسید مایع

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در هنگام کوددهی بدانید، توجه به زمان مصرف، مقدار مصرف و روش مصرف است. در ادامه ین موارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • زمان مصرف کود هیومیک اسید

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های کود هیومیک اسید این است که با روش آبیاری، در اغلب دوره‌های رشد گیاه می‌توان از آن استفاده کرد. به عنوان مثال زمان مصرف این کود برای باغات میوه همراه با یخ آب زمستانه، قبل از شکوفه‌دهی و موقع تشکیل میوه است. اسید هیومیک را باید هر چهار تا شش هفته یکبار و در طول فصول رشد گیاه استفاده کنید. در روش محلول‌پاشی بهتر است که قبل از رشد گیاه از آن استفاده کنید.

  • نحوه مصرف اسید هیومیک 

برای استفاده از کود هیومیک اسید در درجۀ اول، اولویت با روش آبیاری است اما چنانچه کشت زمین شما به صورت دیم است و دسترسی به آب آبیاری ندارید، بهتر است از روش محلول‌پاشی اسید هیومیک بر روی خاک استفاده کنید.

  • مقدار مصرف کود هیومیک اسید در هر هکتار

در روش آبیاری، برای هر هکتار زمین کشاورزی یک گالن 20 لیتری از کود هیومیک اسید مایع را همراه با آب آبیاری وارد زمین کنید. مقدار مصرف اسید هیومیک مایع بر روی خاک به روش محلول پاشی، بهتر است بین 5 تا 10 لیتر از این کود را با دو الی پنج لیتر آب ترکیب کنید. این میزان بستگی به منطقه کشت شما، محصول شما، سن گیاه و… متغیر است که پس از درخواست مشاوره، کارشناسان ما شما را راهنمایی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: برای اطلاع از زمان مصرف هیومیک اسید مقالۀ ذکر شده را مطالعه کنید.

نکاتی که باید در مورد نحوه مصرف اسید هیومیک مایع بدانید

در ادامه به نکاتی در مورد نحوه مصرف اسید هیومیک مایع جهت رشد بهتر گیاه اشاره می‌کنیم:

  • نکته اول: اسید هیومیک مایع را پس از ترکیب کردن با آب، به خوبی هم بزنید.
  • نکته دوم: برای نشاکاری گیاه، ۳۵ میلی‌لیتر از اسید هیومیک را با یک لیتر آب مخلوط کنید.
  • نکته سوم: برای اسپری کردن محلول اسید هیومیک بر روی برگ‌ها، بیست میلی‌لیتر یا چهار قاشق چای‌خوری از مایع اسید هیومیک را با یک لیتر آب مخلوط کنید.
  • نکته چهارم: کوددهی را تا زمانی که خاک به طور کامل خیس شود، ادامه دهید.
  • نکته پنجم: ترکیب هیومیک اسید با قارچ کش ایرادی ندارد، فقط دقت کنید که این کود با کود گوگرد و کودهایی که PH پایین دارند مخلوط نشود.

هیومیک اسید همان چیزی است که گیاهتان نیاز دارد.

خرید کود هیومیک اسید

ما در وبسایت نیاز گیاهان به معنای واقعی کلمه همه نیازهای خاک و گیاه را برطرف کرده و بهترین تقویت کننده‌ها، اصلاح کننده‌ها و پرورش دهنده‌های طبیعی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهیم. ما در سایت نیاز گیاه، امکان خرید کود هیومیک اسید اصل آمریکایی را بدون هیچ واسطه‌ای و به صورت آنلاین برای شما عزیزان در سراسر کشور فراهم کرده‌ایم.

شما می‌توانید برای خرید کود هیومیک اسید آمریکایی اصل به صفحۀ نامبرده مراجعه کرده و ثبت سفارش خود را انجام دهید.

کلام آخر

هیومیک اسید کودی کاملا طبیعی و ارگانیک است که یکی از وظایف اصلی آن اصلاح خاک می‌باشد. هیومیک اسید ساختار کلی خاک را بهبود می‌بخشد و به افزایش رشد گیاه کمک می‌کند و در اکثر دوره‌های رشد قابل استفاده می‌باشد. همچنین در انواع مختلف تولید می‌شود که نوع مایع آن بسیار پر کاربرد هستند.

جهت دریافت مشاوره رایگان با شماره‌هایی که بر روی سایت قرار دارند تماس بگیرید. همچنین از شما دعوت می‌کنیم نظرات و تجربیات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید تا در اولین فرصت پاسخگوی شما همراهان عزیز باشیم.

چقدر این پست مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به به این مقاله امتیاز بدید!

میانگیــــن امتیـــازات این مقالــه 2.9 / 5. امتیاز های این مقاله: 48

این مقاله امتیازی ندارد، اولین نفری باشید که امتیاز می‌دهید

اشتراک در
اطلاع از
guest
19 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرضیه فروتن

سلام . میتونم از اسید هیومیک برای سبزی کاری هم استفاده کنم؟

Dariush

سلام.بهار میخوام ۱۰۰ عدد بذر گردو بکارم.میخواستم ببینم چند لیتر هیومیک اسید باید استفاده کنم؟بلافاصله بعد کاشت بذر باید هیومیک اسید رو به خاک بدم؟

بابک امیری

با سلام آبیاری با هیومیک اسید بهتره یا پاشیدن روی خاک و چرا؟ و مصرف زیاد آن چه ضرری داره؟ ممنونم

بهروز معصومی

سلام چهار اصله نهال گردو کاشتم میخواستم ببینم چه مقدار وطی چ برنامه ای از هیومیک اسید استفاده کنم

khani

سلام جناب معصومی
برای هر نهال گردو مقدار 20 سی سی اسید هیومیک استفاده کنید. در ابتدای فصل رشد، قبل از شکوفه دهی و زمان تشکیل میوه می‌تونید ابیاری کنید.

علی حقجو

سلام
مطالب مفیدی بود.
از فواصل زمانی استفاده از هیومیک اسید در گل‌های آپارتمانی هم بفرمایید.
با تشکر

یزدان

سلام آیا از هیومیک اسید برای ریشه زنی میشه استفاده کرد؟

زارع

سلام
ممنون از مقاله مفیدی که ارائه دادید
تعدادی سرو لاوسون با قد 160 سانتیمتری کاشتم ، میخواستم بدونم چه مقدار هیومیک اسید برای هر کدومش در نظر بگیرم و با چه مقدار آب؟

khani

سلام جناب زارع عزیز
برای هر درخت 20 سی سی اسید هیومیک مصرف کنید. همراه با مقدار آبی که برای آبیاری استفاده می‌کنید وارد زمین کنید.

فاطمه مشتاقی

سلام‌ هیومیک اسید را می توانم با کلسیم ترکیب کنم؟؟و از هر کدام چقدر بریزم تو اب.و اینکه من یه گلدان سانسوریا دارم که برگهاش شل و افتاده شدن ایا این ترکیب اثر مثبت می ذاره؟؟

زهرا قنادان

سلام فاطمه عزیز
اگر جدا استفاده کنید بهتر هست. بهترین توصیه ما کود گیاهان آپارتمانی هست که تمامی عناصر مورد نیاز گیاهتون رو داره

نیما محمدی

سلام ببخشید برای نهال انبه ای که یک ماه پیش کاشتم چقدر باید بهش کود هیومیک اسید بدم هیومیک اسید پودری گرفتم میشه توضیح بدین چه مقدار به هر نهال کود بدم

زهرا قنادان

سلام جناب محمدی
نهال ها تا یکساله شدن نباید هیچ کودی مصرف بشه براشون

مجید جمشیدیها

سلام
برای درختان ۴ تا ۵ ساله چه مقدار هیومیک لازمه برای هردرخت استفاده کنیم

زهرا قنادان

سلام وقت بخیر آقای جمشیدیها. برای هر درخت ۱۰۰ سی سی استفاده کنین.