اسید هیومیک برای گیاهان آپارتمانی

کود اسید هیومیک برای گیاهان آپارتمانی

قبل از آنکه به معجزه اسید هیومیک برای گیاهان آپارتمانی بپردازیم، جالب است بدانید خیلی از افراد زمانی که اسم اسید هیومیک را می‌شنوند، نمی‌دانند با چه جور ماده‌ای طرف هستند! اگر بخواهیم اسید هیومیک را در یک جمله تعریف کنیم، باید بگوییم که اسید هیومیک بهترین ماده تقویت‌کننده خاک می‌باشد.

این کودِ صد در صد طبیعی، خاک ضعیف را به خاک خوب و خاک خوب را به خاک عالی تبدیل می‌کند. با ما همراه باشید تا فواید اسید هیومیک برای گیاهان آپارتمانی را بررسی کنیم

اسید هیومیک، حیات‌بخش گیاهان آپارتمانی

اسید هیومیک به عنوان یک تقویت‌کننده ارگانیک در ترکیب با کودهای طبیعی دیگر نیز فوق‌العاده عمل می‌کند. در واقع کودهای طبیعی با وجود اسید هیومیک کارایی بیشتری پیدا کرده و مقرون به صرفه می‌شوند.

در حقیقت اسید هیومیک اثربخشی کودهای طبیعی دیگر را دوچندان می‌کند. درحالیکه تلاش بشر برای اضافه کردن سه عنصر نیتروژن، پتاسیم و فسفر یا کود NPK به کودها ادامه دارد، اسید هیومیک می تواند شرایط جذب بهتر این عناصر را برای گیاه تامین کند. هیومیک اسید بخش زیادی از شرایط لازم برای رشد گیاه را فراهم می‌کند.

اما کاربرد اسید هیومیک تنها برای تقویت زمین‌های بی‌حاصل یا اصلاح خاک مزارع بزرگ نیست. هر موجودی که بتوان بر آن نام گیاه گذاشت، می‌تواند از خواص منحصر به فرد اسید هیومیک به نفع خود بهره‌مند شود. ما قبلا در یک مقاله به‌طور مفصل درباره انواع کودهای NPK صحبت کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر حتما مقاله آن را مطالعه کنید.

چند موضوع که باید در مورد گیاهان آپارتمانی بدانیم

خیلی از مردم از اهمیت به کارگیری کود برای تقویت گیاهان آپارتمانی خود غافلند. درحالیکه داشتن گل و گیاه آپارتمانی سالم و زیبا، نیاز به مراقبت و تغذیه مناسب دارد.

گیاهان آپارتمانی برخلاف گیاهانی که در فضاهای بیرونی رشد می‌کنند، به منابع محدودی از آب، نور، هوا و مواد مغذی دسترسی دارند. گیاهان در فضا‌های باز به طور مداوم در معرض نور خورشید، باران و هوای تازه قرار دارند.

شادابی گیاه با تعویض خاک گلدان و تامین مواد غذایی

از طرفی این گیاهان از طریق خاکی که به منابع مختلف وصل است، رطوبت، مواد معدنی و ترکیبات آلی را دریافت می‌کنند. اما همه دارایی گیاهان آپارتمانی، مقدار خاک محدودی است، که در یک گلدان کوچک جا شده‌است.

سوالیکه زیاد از ما می‌پرسید این است که هیومیک اسید بعد از تعویض گلدان هم ضروری است؟ در جواب باید بگوییم زمانیکه خاک گلدان گیاه آپارتمانی شما تازه تعویض شده است، به موادمغذی زیادی نیاز ندارد. اما تنها دو ماه بعد از استفاده از خاک گلدان، تمام مواد مغذی درون خاک توسط گیاه مصرف شده و دیگر غذایی در دسترس گیاه نیست. درست در همین زمان است که شما باید با اضافه کردن تقویت‌کننده طبیعی به داد گیاه خانگی خود برسید.

بهترین شکل کود برای گیاهان آپارتمانی

کودها در انواع و شکل‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. انواع کود مایع، کود پودری، کود ریزدانه و کود درشت‌دانه وجود دارند، که می‌توان به فراخور شرایط گیاه و خاک و همچنین مطالبات مورد نظر ما از آن استفاده کرد. البته کودهای دانه‌ای بیشتر برای گیاهان غیرآپارتمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به جرأت می‌توان گفت که بهترین کود برای گیاهان آپارتمانی، کود مایع می‌باشد. استفاده از این نوع کودها برای گلدان‌های درون خانه بدون دردسر و راحت‌تر است و کارایی بیشتری نیز دارد.

بنابراین اگر بخواهیم بهترین کود برای تقویت گیاهان خانگی شما را پیشنهاد بدهیم، کود مخصوص گل‌های آپارتمانی شوک در کنار اسید هیومیک گزینه‌ی مناسبی به نظر می‌رسد.

مزیت‌های استفاده از اسید هیومیک برای گیاهان خانگی

گل و گیاه خانگی همانطور که از اسمشان پیداست، در محیط داخلی خانه رشد پیدا می‌کنند. بنابراین به کارگیری کود طبیعی و بی‌ضرر در پروسه رشد و تکثیرشان اهمیت زیادی دارد.

اسید هیومیک تمام ویژگی‌هایی که می‌توان از یک تقویت‌کننده خاک و گیاه انتظار داشت را دارد. هیومیک اسید به عنوان یک ماده ارگانیک کمبودی که گیاهان آپارتمانی از جانب نبود نور کافی، اکسیژن و رطوبت را دارند به بهترین نحو ممکن جبران می‌کند.

در صورت آشنایی با بهترین مارک هیومیک اسید، آن را تهیه کرده و استفاده کنید؛ زیرا این کود می‌تواند بافت خاک را متخلخل کرده و از این طریق ظرفیت بالایی در آن برای جذب نور، اکسیژن و رطوبت ایجاد می‌کند. از طرفی وجود اسید هیومیک در خاک خود عامل مهمی برای حفظ رطوبت درون خاک و رساندن تدریجی آن به گیاه می‌باشد.

استفاده از کود اسید هیومیک مایع برای گیاه آپارتمانی

عملکرد و اثرگذاری تدریجی و درازمدت اسید هیومیک در رساندن مواد مغذی و رطوبت به گیاه، در مراحل رشد گیاهان حساس و آسیب‌پذیر خانگی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

کمک به گل‌آوری، یکی دیگر از فواید استفاده از اسید هیومیک در گلدان‌های آپارتمانی می‌باشد. از آنجاییکه همه ما گل و گیاه آپارتمانی را به لحاظ زیبایی شناختی در خانه خود قرار می‌دهیم و بیشتر جنبه زینتی دارند، کیفیت گل‌دهی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

علاوه بر مواردی که در مورد فواید اسید هیومیک برای گیاهان آپارتمانی عنوان کردیم، این ماده طبیعی و بی‌ضرر به ریشه گیاه درون گلدان استحکام می‌بخشد. نظمی که اسید هیومیک به ساختار خاک درون گلدان می‌دهد، باعث می‌شود که ریشه گیاه بهتر در آن نفوذ کرده و جایگاه محکم‌تری برای خود درست کند.

همچنین استفاده از یک کود کامل برای گیاهان آپارتمانی که دارای تمام عناصر مورد نیاز گیاه باشد باعث شادابی بیشتر، رشد سریع تر و ایجاد پاجوش‌های بیشتر در گیاهان آپارتمانی شما می‌شود.

نحوه استفاده از اسید هیومیک برای گیاهان آپارتمانی

نحوه به کارگیری اسید هیومیک برای پرورش گیاهان آپارتمانی تا حد زیادی به نوع گیاه بستگی دارد. هر گیاهی به فراخور ویژگی‌ها و حساسیت‌هایی که دارد، به مقدار معینی از اسید هیومیک یا هر نوع تقویت‌کننده دیگری نیاز پیدا می‌کند.

در خیلی از گیاهان آپارتمانی با هر بار آبیاری باید مقداری اسید هیومیک نیز به ریشه گیاه درون خاک رسانید. اما بعضی دیگر از انواع گل و گیاه خانگی در صورت دریافت بیش از حد اسیدهیومیک، ضعیف شده و به شدت آسیب می‌بینند.

اهمیت استفاده از هیومیک اسید در زیبایی و شادابی گیاه

برای دریافت اطلاعات دقیق‌تر و بیشتر در رابطه با ((زمان مصرف هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی)) می‌توانید به مقاله‌ی ذکر شده مراجعه بفرمایید.

خوشبختانه دستورالعمل مصرف اسید هیومیکی که ما در وبسایت نیاز گیاهان عرضه می‌کنیم، بر روی بسته‌بندی آن شرح داده شده‌ است. اسید هیومیک پودری با آب ترکیب شده و بسته به نوع گیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیومیک اسید مایع نیز که یکی دیگر از محصولات ماست، به راحتی برای انواع گیاهان آپارتمانی کاربرد دارد.

خرید اینترنتی تقویت‌کننده گیاهان آپارتمانی

برای تهیه انواع کود‌های گیاهان مانند خرید کود کامل گل و گیاه آپارتمانی، خرید کود جلبک دریایی و یا خرید کود سه بیست (NPK) کافی است وارد وب سایت نیاز گیاهان شده و به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید.

ما در زمینه پرورش گیاهان آپارتمانی خدمات قابل‌توجهی ارائه می‌دهیم. مشاوره تخصصی رایگان و ارائه برنامه غذایی برای انواع کسب‌وکار کشاورزی تنها بخشی از فعالیت‌های مجموعه ماست.

به علاوه چنانچه کسب‌وکار شما در زمینه پرورش و فروش گیاهان آپارتمانی می‌باشد، می‌توانید از مزایای خرید آنلاین اسید هیومیک و انواع دیگر کودهای طبیعی ما بهره‌مند شوید.

کلام آخر

  • اسید هیومیک ماده‌ای طبیعی و ارگانیک است که با اصلاح خاک سبب افزایش رشد گیاهان شما می‌شود.
  • بهترین شکل کود هیومیک اسید برای گیاهان آپارتمانی شکل مایع آن است.
  • درباره مزایای بی‌شمار هیومیک اسید به طور کامل توضیح دادیم اما یکی از مهم‌ترین آنها بهبود تنفس ریشه است.
  • نحوه و مقدار استفاده از هیومیک اسید نیز تا حد زیادی به نوع گیاه بستگی دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا به به این مقاله امتیاز بدید!

میانگیــــن امتیـــازات این مقالــه 3 / 5. امتیاز های این مقاله: 7

این مقاله امتیازی ندارد، اولین نفری باشید که امتیاز می‌دهید

اشتراک در
اطلاع از
guest
21 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه

سلام ببخشید برای بنجامین هم میشه استفاده کرد؟ چون من شنیدم بنجامین خاک اسیدی دوست نداره

علیرضا طاهری

سلام هیومیک اسید بر خلاف اسمش اصلا اسیدی نیست و یه ماده معدنی هستنگران نباشید من خودمم برای بنجامین مصرف میکنم

Afshan

سلام ،گلی ک ریشه اش آسیب دیده و تخریب شده هر چند وقت یکبار میشه بهش هیومیک داد که ریشه دار شاداب بشه سریع برگ جدید بده

fereshte

سلام خدمت شما وقتتون بخیر
من هیومیک اسید گرفتم اما دونه های درشتی داره
پودری نیست
من خاک مخلوط کردم و تو گلدون بگونیام ریختم
مشکلی پیش میاد آیا؟😢

سمین

سلام آیا امکان داره چند کود همزمان به گل داد مثلا پتاسیم همونیک اسید باهم یا همراه نانو؟؟؟

حسین

سلام
برای نهال انگور ک در حال خش‌ شدن هست برای احیای دوباره ان چه باید کرد؟ ایا هیومیک اسید مفید هست؟

Zina

سلام من از کود سی بیست برا گل هام استفاده میکنم میشه همزمان باهاش هیومیک اسید هم استفاده کرد؟ باید بین استفاده از هر کدوم چه مدت فاصله انداخت؟

فافا

سلام عرض ادب میشه این کود رو به سبزیجات بدهیم چون من هرچی کود میدم گیاهانم شاداب نمیشن

زهرا

سلاممن اسید هیومیک خریدم ولی میترسم استفاده کنم،جامده،نمیدونم چند گرم در چقدر آب حل کنم لطفا راهنماییم کنید

سهیلا

سلام من اول پاییز هیومیک دادم به همی گلام فکرمیکنم خیلی زیاد داخل اب ریخنثتم برگ های گل هام روبه زردی رفت و گل شفلرام و کرتون همی برگاش ریخت مال زیادروی میشد

مجتبی باقری

درود برشما من ی سوسن عنکبوتی و دیشب تعویض گلدان انجام دادم براش و موقع ابیاریش از ترکیب قارچ کش و و هیومبک اسید استفاده کردم خواستم ببینم اگه الان آمینو اسید استفاده کنم مشکلی برا گیاهم بوجود نمیاد

زهرا آرام

سلام آقای باقری وقتتون بخیر. مواردی مثل تعوبض گلدان و جابجایی گیاه در فصل زمستان، گیاه رو دچار تنش و استرس میکنه و بهتره در فصل بهار ترجیحا این کار رو انجام بدین. در جواب سوالتون، خیر ترکیب هیومیک اسید با قارچ کش ایرادی نداره. ترجیحا یک هفته فاصله بدین، بعد از آمینو اسید استفاده کنین. اگر در مناطق سردسیر هستین از گیاه مواظبت کنین تا دچار سرمازدگی نشه